mandag 9. mai 2016

Utplassering hos Galleri 22

Da er jeg ferdig med 5 dagers utplassering hos Galleri 22 og jeg kunne ikke hatt det bedre. Personalet var kjempe koselige og fikk meg til å føle meg velkommen, i tillegg så var kundene koselige og hyggelige, for meg føles det ut som Galleri 22 er en stor og glad familie.


25/4-16: Da jeg kom dit mandag morgen kl 9 og skulle ha min første dag var jeg spent på hvordan dagen ble. Det første jeg la merke til var at det virket som om alle kjente alle, nesten hvert menneske som gikk forbi i gangen ved siden av ble hilst på og mange kom inn for å slå av en prat. Jeg ble først vist hvordan man åpner butikken, deretter fikk jeg beskjed om at jeg skulle gå igjennom alle klærne og sjekke at de sto i riktig rekkefølge etter størrelsene, fra minst til størst. Jeg kledde også på en utstillingsdukke utenfor butikken og to i et vindu, resten av dagen gikk med til å bli kjent med butikken og produktene. Dagen min sluttet kl 3.








26/4-16: Da jeg kom på tirsdag fikk jeg beskjed om at jeg fikk et helt butikkvindu for meg selv, der jeg skulle lage en utstilling med farger og plagg som passet til vårens tendenser. Jeg valgte å bruke blåtoner og jordtoner, det var også en stol i en lys turkisfarge som jeg skulle få til å passe inn, så jeg gjentok fargen andre steder i utstillingen.














Etter at jeg var ferdig med utstillingen så skulle jeg kle om en dukke og finne belte til en bukse på en annen dukke. Senere fikk jeg beskjed om å gjøre noen inngrep for å få en svart hylle midt i butikken litt lysere. Jeg satt også på nye topper på to byster og piffet opp et hjørnebord. På tirsdag så gjorde jeg egentlig ganske mye, i tillegg til alt jeg allerede har nevn så priset jeg noen sko, plasserte et par objekter på passende plasser og lagde en liten utstilling i en tom hylle.












28/4-16: På torsdag så skjedde det store ting, jeg byttet klær på utstillingsdukken utenfor butikken og sjekket om klærne stod i riktig rekkefølge. Det var da dekoratøren kom og skulle ordne butikken til 17. mai at jeg virkelig fikk gjort mye. Hun bestemte at veggen der det før var svarte/gråe/hvite toner skulle være i blå/turkise toner istedenfor, veggen med blåtoner skulle være i svart/hvit, veggen med hudtoner skulle bli men med noen oppgraderinger, det runde stativet skulle ha grå/rosa/aprikose toner og der kjolene og forskjellige bukser lå skulle det være i svarte toner og duse rødtoner. Det var også et stativ foran kassa som skulle gå i blåtoner/hudtoner. Dette var en morsom og lærerik opplevelse, jeg lærte virkelig mye! Jeg fikk to hyller i den delen av butikken som hadde svarte toner og duse rød toner der jeg skulle lage en liten utstilling som passet i fargene, i samme del skulle jeg også kle på en sittende utstillingsdukke i klær som passet til resten. Jeg måtte også bytte stol i utstillingen i vinduet for stolen som var der ble solgt.

2/5-16: På mandag kom det en stor leveranse med nytt interiør og mat-artikler, det kom også en liten pakke med klær, vi begynte å pakke ut, prise og sette på plass men rakk ikke alt.

3/5-16: På tirsdag så hadde de ikke blitt ferdig kvelden før, men de rakk å ta mye, så da jeg kom på tirsdag så var vi tre som skulle fortsette å pakke ut så det gikk jo fort og vi var veldig produktive. Vi var ikke langt fra ferdig da jeg dro klokka 3. Det var utrolig gøy å se på masse nye varer fra merket House Doctor, som jeg allerede liker godt.

En av dagene kom også en man med klær som kommer litt før juletider og det var jo litt morsomt å se hva som kommer og hvilke farger det går i. Den samme dagen gikk også Birgitta gjennom alle klesmerkene de hadde inne i butikken og hva slags stoff de var i og litt om interiøret og maten, det var veldig lærerikt! Jeg lærte også litt om hvordan man bruker kassa og fikk prøvd meg på det et par ganger, i tillegg så fikk jeg beskjed om å flytte rundt på ting som jeg følte for, hvis det var noe jeg synes passet bedre et annet sted. Jeg lærte veldig mye av denne opplevelsen og jeg er så glad for at jeg valgte å kontakte Galleri 22, tror ikke jeg kunne hatt utplassering noe bedre sted, tusen takk for en flott opplevelse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar